poniedziałek, 28 lutego 2011

Batoniki granola

Takie batoniki możecie zajadać całkowicie bezkarnie, dodadzą wam energii, poprawią humor i zaspokoją mały głód. Przepis pochodzi ze strony zwegowani.pl. Dokonałam jednak koniecznych modyfikacji.

Składniki :
  • 1szklanka płatków jęczmiennych(użyłam błyskawicznych)
  • 1 szklanka płatków owsianych( użyłam górskich błyskawicznych)
  • 1- 1,5 szklanki ziaren, dodałam : pestki dyni, słonecznik, sezam
  • garść owoców suszonych, dodałam : rodzynki, morele, śliwki suszone
  • garść otrębów owsianych
  • 1/2 szklanki golden syropu ( w przepisie jest miód, który można zamienić jeszcze na melasę)
  • 1/3 szklanki oleju
Wszystkie składniki na granolę umieścić w misce razem. Wymieszać i przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia formy. U mnie kwadratowa forma o bokach 24cm. Wstawić do rozgrzanego do ok. 160°C piekarnika. Piec ok. 20 minut, wyjąć formę z piekarnika, wymieszać granolę i następnie wyrównać i wcisnąć mocno w formę np łyżką zamoczoną w wodzie(żeby się nie przyklejało). Można też uklepać palcami przez papier do pieczenia  uwaga! gorące). Wstawić z powrotem do piekarnika na kolejne 15 minut. Gdy ziarna się zarumienią, wyjąć formę i pozostawić do całkowitego wystudzenia.  Po ostygnięciu kroić lub łamać na kawałki.
Batoniki można przechowywać zamknięte w szczelnym opakowaniu nawet do 2 tygodni. 

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. próbowałam kiedyś zrobić, ale niestety nie wyszło połamało się straszliwie. Postaram się wypróbować Twojej wersji bo wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. Te też się nieźle kruszą ale zostawiłam na noc do ostygnięcia i nawet dało się ładnie pokroić :) polecam naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem wielbicielką takich słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają rewelecyjnie! Aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pychotka!:)i można wsadzić tam wszystko co się lubi:)

    OdpowiedzUsuń