środa, 29 grudnia 2010

Keks z suszonymi owocami



Jeśli zostało Wam trochę suszonych owoców po świętach to zachęcam do upieczenia keksa. Nazwałam to ciasto keksem chociaż różni się bardzo od typowych świątecznych keksów. Modyfikacja przepisu sprawiła iż ciasto wyszło wilgotne i raczej ciężkie w środku. Napakowane suszonymi śliwkami, morelami i jabłkami.

Składniki :
  • 150g margaryny bezmlecznej
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru ( dałam pół na pół biały i trzcinowy)
  • 10 jajek przepiórczych
  • suszone owoce ( dałam sporo: dużą garść moreli, śliwek i suszonych jabłek)

Owoce suszone pokroić i zalać wodą na ok 30 min by zmiękły. Utrzeć margarynę z cukrem i jajkami. Dodać mąkę. Ciasto ma być bardzo gęste i klejące. Gdyby było jednak za gęste i  zmieniło się w jedną wielką bryłę, dodać odrobinę wody.  Dodać odcedzone owoce i zamieszać. Przełożyć do tradycyjnej formy keksówki.
Piec ok.40-45 min w 180 st.C do tzw "suchego patyczka".

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Bardzo fajne jest poczucie wiedzy. Ja osobiście poczytałem sporo na temat alergii. Sporo informacji znalazłam w internecie, a po więcej informacji udałam się do specjalisty, którego znalazłam na popularnej wśród alergików stronie internetowej alergiczne.info. Wydaje mi się, że w ten sposób naprawdę pomagamy naszym dzieciom.

    OdpowiedzUsuń