środa, 4 kwietnia 2012

Keks jaglany


Strasznie się ucieszyłam gdy zobaczyłam ten przepis na stronie dziecisawazne.pl. Dzieciaki mi ostatnio trochę chorują i robimy kuracje jaglane :) Wypróbowałam go natychmiast i od razu polecam go Wam. Bo naprawdę jest godny polecenia. Mokre, pyszne ciasto o słodkim smaku z bakaliami. Palce lizać. A jakie zdrowe!!! Przepis cytuję za autorką z moimi modyfikacjami i...

Życzę Wam zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych. Smacznego "jajka".

Składniki :
  • 1 szklanka kaszy jaglanej,
  • 3 – 4 łyżki zmielonych płatków owsianych lub mąki owsianej( ja użyłam otrębów owsianych)
  • 2,5 szklanki soku jabłkowego( użyłam pełnych 3 i jeszcze podlałam pod koniec wodą)
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii lub mielonej wanilii,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • szczypta imbiru
  • garść pokrojonych śliwek,
  • garść jagód goi lub żurawiny 
  • dodałam jeszcze kilka kandyzowanych wiśni, garść ziaren sezamu sezamu i słonecznika.
Kaszę jaglaną dokładnie wypłukać, przelać wrzątkiem i ugotować na małym ogniu, pod przykryciem w soku jabłkowym. Ziarna sezamu i słonecznika podprażyć na patelni. Następnie dodać do kaszy drobno pokrojone suszone owoce, cynamon, imbir, wanilię, oraz otręby owsiane. Wszystko dokładnie wymieszać.


Gotową masę przełożyć do wysmarowanej oliwą i wyłożoną papierem formy. Uformować w formie i udekorować. Piec około 30 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180°C. Wyjmować z foremek po całkowitym ostudzeniu.
Smacznego!

28 komentarzy:

  1. Zapraszam do dołączenia ciasta do akcji Słodka Wielkanoc Alergika na Durszlaku. Wiele osób ucieszy taki keks:)

    OdpowiedzUsuń
  2. udał sie znakomicie i ta czadowa dekoracja , fiu fiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładny, przyznaję, choć nie jestem amatorem jaglanki, miło się patrzy na taki wypiek. pozdrawiam

      Usuń
  3. Świetny pomysł na przemycenie jaglanki ;) A jaki elegancki dekor! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaglanka jest bardzo zdrowa, dlatego powinno się z niej robić różne smakołyki i je... jeść, pozdrawiam

      Usuń
  4. Wiesz, naprawdę świetny ten keks. Koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, ja od dłuższego czasu się czaję na ciasto z kaszy jaglanej, bardziej myślałam o zmieleniu jej na mąkę, ale Twój keks wygląda tak świetnie że zrobię go najpierw :D

    OdpowiedzUsuń
  6. No, to mnie bardzo zaciekawiło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje za przepis - zrobilam keks w piatek i zajadalam sie nim przez weekend :) Jestem fanka jaglanki z bakaliami, ktora jadam na cieplo na sniadanie, ale w takiej wersji kasza jaglana smakuje jeszcze inaczej.
    Niecierpliwym odradzam proby podjadania, zanim ciasto wystygnie (co oczywiscie chcialam zrobic :), bo dopiero na zimno jest zwarte i mozna je kroic.

    OdpowiedzUsuń
  8. Treściwy i zdrowy keks.. imm.. napewno do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smacznie ;) Uwielbiam migdały, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie udekorowany ten twój keks.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dołączyłam, bo wychodzi na to, że ja też mam problem z Maleństwem i dietą :/

    Cieszę się, że Cię znalazłam :)
    Pozdrawiam i do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
  12. jakiej firmy jest ta kasza? wszyskie, ktore`sprawdzałam mają w składze śladowe ilości mleka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję kaszę firmy Kupiec, powiem szczerze, że na opakowaniu nie ma składu bo kasza to kasza. Być może niektórzy producenci umieszczają informację o śladowych ilościach mleka bo te same maszyny które paczkują kaszę służą do pakowania mlecznych produktów i chcą się w ten sposób ubezpieczyć.

      Usuń
  13. wow pychaaaa! jutro robię, zwłaszcza, że jestem zakochana w kaszy jaglanej! mniaaam
    no i dziś wyszły skazowe place na twrzy mojego bobofruta:(
    Pozdrawiam i proszę o więcej przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  14. niestety nie miałam ekstraktu z wanilii i użyłam aromatu, przez co piecze mnie zgaga :( No i zamiast kaszy jaglanej zrobiłam keks z jęczmiennej...smakowita, nawet mąż pochwalił ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. SKorzystałam z przepisu, ale że sama już podobnie kombinowałam, to polecam więcej dodatków kolorowo - smakowych, tj cynamon i np kakao. KTo może, niech doda rodzynek.
    JA następnym razem dorzucę też otręby.
    DZiękuję za przepis, bo gotowanie kaszy w soku to rewelacyjny pomysł. DODatki w zasadzie wg uznania. Musi się udać.

    OdpowiedzUsuń
  16. A jak dlugo bedzie zjadliwy taki keks? Czy mozna go zrobic wczesniej i do swiat przechowac w lodowce? I jeszcze jedno czy skladniki sa podane na mala czy wieksza keksowke?

    OdpowiedzUsuń
  17. Po ilości wpisów widać, że przepis przypadł do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  18. A czy sok jabłkowy to może być taki z kartonu słodzony czy z sokowirówki? Pytam bo te z kartonów są zwykle obleśnie słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam soku jednodniowego jabłkowego, takiego surowego. Można użyć z kartonu ale radziłabym rozcieńczyć wodą. To prawda że są przeraźliwie słodkie.

      Usuń
    2. Dziś zrobiłam keks jaglany z pani przepisu, rewelacja:)
      aromatyczny, pachnący... oczywiście, kto nie lubi jaglanki będzie kręcił nosem, ale jak dla mnie - cudo!

      Usuń
  19. Pierwszy raz widzę taki keks, ale czuję, że zrobi u mnie furorę;) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzis robie keks bo naszla mnie ochota na slodycz ;) szkoda ze nie kontynuuje Pani tego bloga:( jest mi on bardzo pomocny przy moim alegiku sama nie jadlabym chyba nic :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń